Wpłaty i windykacja należności

WPŁATY I WINDYKACJA NALEŻNOŚCI

Podstawą obciążenia należnościami za usługi świadczone przez Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Gietrzwałd Sp. z o.o. jest faktura.

Odbiorca dokonuje zapłaty za usługi w sposób, w terminie i na konto określone na fakturze.

Na fakturze widnieje informacja o wartości zaległości wg stanu na dzień wystawienia faktury, która traktowana jest jako upomnienie.

Odbiorca zobowiązany jest do terminowej zapłaty należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki.

BRAK ZAPŁATY W TERMINIE OKREŚLONYM NA FAKTURZE JEST PODSTAWĄ DO WSZCZĘCIA PROCEDURY WINDYKACYJNEJ.

Koszty windykacji ponosi zalegający z opłatami Odbiorca, a składać się na nie mogą:

  • koszty sądowe,
  • koszty pełnomocnika procesowego,
  • koszty egzekucji komorniczej.

Brak otrzymania faktury za dany okres rozliczeniowy, prosimy zgłaszać niezwłocznie
pod nr tel. (89) 512 35 10 lub na adres email: kontakt@pukg.pl

ODCIĘCIE DOSTAWY WODY LUB ZAMKNIĘCIE PRZYŁĄCZA KANALIZACYJNEGO

W przypadku braku zapłaty za dwa pełne okresy rozliczeniowe Spółka wysyła do Odbiorcy wezwanie w sprawie uregulowania zaległej opłaty z wyznaczonym nowym terminem wpłacenia zaległej należności. Gdy Odbiorca nie zareaguje na dostarczone wezwanie i nadal nie zostanie uiszczona zaległa należność, Spółka informuje Odbiorcę o:

  1. podjęciu działań zmierzających do wstrzymania dostawy wody do nieruchomości lub zamknięcia przyłącza kanalizacyjnego w przypadku nieuregulowania zaległej należności w terminie 20 dni od daty doręczenia pisma,
  2. poniesieniu przez Odbiorcę – w przypadku wstrzymania dostawy wody do nieruchomości lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego – kosztów ponownego uruchomienia przyłącza wodociągowego
    lub kanalizacyjnego.

O zamiarze odcięcia dostawy wody Spółka powiadamia:

  • Powiatowego Inspektora Sanitarnego,
  • Wójta Gminy.

Po upływie 20 dni od daty doręczenia informacji odbiorca nadal zalega z należnościami, Spółka przystępuje do odcięcia przyłącza wodociągowego i/lub kanalizacyjnego.

Nieodebranie pod wskazanym adresem wysłanej korespondencji, uważa się za dostarczenie jej w terminie awizowania przez pocztę.

Wznowienie dostarczania wody lub odprowadzania ścieków następuje wyłącznie po całkowitym uregulowaniu przez Odbiorcę zadłużenia oraz po opłaceniu przez Odbiorcę kosztów poniesionych przez Spółkę w związku z odcięciem dostaw wody lub zamknięciem przyłącza kanalizacyjnego i wznowieniem świadczenia usług.

ROZŁOŻENIE ZALEGŁOŚCI NA RATY

W przypadku powstania na koncie Odbiorcy zaległości, mogą Państwo wystąpić z pisemnym wnioskiem o rozłożenie należności na raty.

Wniosek musi posiadać uzasadnienie i określoną przez Państwa liczbę rat.

Po rozpoznaniu zgłoszenia otrzymają Państwo pisemną odpowiedź.

Format WORD (docx)